Welcome, Guest. Please login or register.

Autor Subiect: Un articol gresit despre accidentul nuclear din Japonia de la cutremur  (Citit de 3448 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Adi

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 11301
  • Popularitate: +15/-7
    • Site personal Adrian Buzatu
Adevarul.ro ne anunta pe 12 martie ca:

Citat
Oficialii japonezi au anunţat că o fuziune nucleară ar putea fi în curs la centrala de la Fukushima, din cauza creşterilor nivelului de radiaţii.

Ei bine, nu cred ca poate avea loc fuziune nucleara in reactorul lor, oricat de multe radiatii ar avea ei acolo. Pentru fuziune trebuie temperaturi si presiuni precum in centrul Soarelui, precum si ... hidrogen! Ei voiau sa zica poate ca fisiunea nucleara continua la centrala in ciuda faptului ca centrala a fost oprita dupa cutremur.

Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Offline Scientia

  • Administrator
  • *****
  • Mesaje postate: 324
  • Popularitate: +25/-5
Bună observaţia. Pe lângă eroarea dpdv ştiinţific şi expresia folosită de Adevărul "o fuziune nucleară ar putea fi în curs" este cel puţin comică. Ce ne-am face dacă două fuziuni ar fi în curs?

Offline Scientia

  • Administrator
  • *****
  • Mesaje postate: 324
  • Popularitate: +25/-5
Cred că articolul original este preluat de pe AFP, pentru ca Gandul, care face aceeasi greseala, spune care este sursa. Numai ca in articol se vorbeste despre "nuclear meltdown", care inseamna "severe overheating of the core of a nuclear reactor resulting in the core melting and radiation escaping
", nu despre "nuclear fusion".

Practic toate presa foloseste aceeasi sintagma, probabil copiind unii de la altii. Si Evenimentul Zilei are aceeasi stire.
« Ultima Modificare: Martie 12, 2011, 11:05:20 a.m. de Scientia.ro »

Offline Adi

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 11301
  • Popularitate: +15/-7
    • Site personal Adrian Buzatu
Ma bucur ca ati pus si alte linkuri din presa romaneasca care au facut aceeasi greseala si ca ati indentificat care era sursa originala in engleza si care era textul initial. Se pare ca au tradus gresit si apoi au luat unii de la altii. Atunci banuiesc ca stirea a aparut intai pe Mediafax si apoi toate au preluat de acolo.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro