Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Gasit ceva interesant.

Creat de RaduH, Iunie 29, 2010, 02:22:08 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

RaduH

Din pacate nu am putut sa audiez explicatiile verbale.
In anumite pozitii asa ceva imi pare cat se pare de viabil mecanic cel putin.
Nu inseamna ca inteleg nici macar cum sunt polarizati suficient de exact acei magneti permanenti.
Vizionare placuta si daca si audiati partea verbala poate ma lamuriti si pe mine.

<eliminat link>

AlexandruLazar

Principiul e interesant însă nu prea mi se pare că ar fi vorba de un motor ci mai degrabă de un fel de transmisie magnetică, ceva. Rotorul aflat în poziție verticală (cel care învârte cele trei rotoare orizontale) trebuie și el antrenat, deci primește energie mecanică la ax. Ideea era să primească exclusiv energie de altă natură (electrică de exemplu) pe care să o transforme în energie mecanică.

Polarizarea magneților permanenți știu că nu e foarte dificilă tehnologic, e suficient ca materialul să fie omogen ca ei să se polarizeze spontan exact la fel.

Explicațiile verbale nu le-am auzit nici eu, cred că nici nu există.

RaduH

Alexandru, in anumite pozitii chiar ca exista antrenare.
Magnetii de pe roata verticala atrag si respectiv resping magnetii rotii orizontale. Din punctul de vedere orizontal roata verticala e rezemata. Frecarire date de reactiunile de la ea in niste eventuali rulmenti nu sunt realmente impotante.
Niste roti de schimp pot sa faca indexarea astfel inacat sa fie antrenata si roata verticala de la cea orizontala.
Ce nu inteleg eu este ce se intampla in alte pozitii unde e posibil ca magnetismul sa actioneze invers.

RaduH

Deci mai exact:

Daca in toate pozitiile prohibite posibile nu se aduna contraactionare egala cu actionarea din pozitiile care par sa se vrea a fi folosite ci mai putina, problema se poate rezolva prin adaugarea la mecanism a unei roti volante care sa ajute sistemul sa treaca peste pozitiile prohibite. Probabil asta va presupune si un impuls de pornire. Ce se intampla in posibilele pozitii prohibite depinde de cum arata exact manetismul acelor magneti permanenti. In pozitia posibil prohibita prezentata nu va fi actiune asupra rotii orizontale dar e posibil sa existe actiune asupra rotii verticale, poate ca rezultat invers fata de pozitia considerata OK. Ar putea sa conteze si masurile in care se intampla ambele.

RaduH

Apropo stie cineva cam la ce valori ale inductiei ne putem astepta de la magnetii astia permanenti ?

mircea_p

Fiind doar un desen e greu de spus.
Daca intrebi ce valori poti astepta de la magneti disponibili, se pot usor cumpara magneti cu pamanturi rare cu  inductie in jur de 1 T (ordin de marime) pe suprafata.

RaduH

Citatse pot usor cumpara magneti cu pamanturi rare cu  inductie in jur de 1 T (ordin de marime) pe suprafata.
Ce este cu bold nu inteleg. Stiu ca fluxul e inductia ori suprafata.
Daca vreau sa aplic F=BIl si B sa vina de la magneti permanenti , e bine sa iau B=1T ?

cred ca jmecheria asta poate sa faca treaba si pentru un posibil invertor cu magneti permanenti.

mircea_p

Prin prdin de marime inteleg ca e in jur de 1 T, de exemplu poate 0.6 T, poate 2 T.

Pe suprafata - valoare inductiei campului scade repede cu distanta fata de magnet. Din acest motiv se da de obieci valoarea la suprafata magnetului. La 1 cm distanta valoarea  poate fi mult mai mica. Sigur ca depinde si unde pe suprafata. Cred ca vorba de valoarea maxima.

Pentru BIl trebuie sa iei valoare lui B in regiunea unde este amplasat conductorul in care se induce curentul.




RaduH

#8
CitatPrin prdin de marime inteleg ca e in jur de 1 T, de exemplu poate 0.6 T, poate 2 T.
Atunci 1T sa fie.
CitatPe suprafata - valoare inductiei campului scade repede cu distanta fata de magnet. Din acest motiv se da de obieci valoarea la suprafata magnetului. La 1 cm distanta valoarea  poate fi mult mai mica. Sigur ca depinde si unde pe suprafata. Cred ca vorba de valoarea maxima.
Pai conductorul ala poate sa fie si intre doi magneti permanenti N-S de exemplu, adica pusi sa se atraga. Asa de mult o sa scada inductia ?
Ca in toata sectiunea aia o sa aibe valori diferite, de acord dar nu cred sa fie diferente chiar asa de mari.

Referitor la legea lui Ohm:
Sursele alea pot debita orice amperaje ? Considerand ca scadem foarte mult rezistenta si ca avem si ceva tensiune electromotoare.

In povestea asta o sa intervina si niste impulsoare cicloidale.

Pacat ca nu pot face o prezentare la nivelul celor cu turbina gravitationala.

RaduH

Inca o intrebare :
Campul magnetic al conductorului nu strica polarizarea magnetilor permanenti ?

RaduH

#10
Mai exact magnetismul permanent rezista la actiunea unor campuri altele decat cel care a magnetizat ?
O alta intrebare:
La niste conductori paraleli strabatuti de curenti in acelasi sens se multiplica inductia magnetica ?
O alta intrebare:
In aer intre doi magneti permanenti pusi N cu S ce se intampla cu inductia ?

mircea_p

Citat din: RaduH din Septembrie 10, 2010, 02:44:55 PM
Mai exact magnetismul permanent rezista la actiunea unor campuri altele decat cel care a magnetizat ?
Depinde de cat de puternic este campul si de proprietatile materialului.
Un parametru care indica cat de rezistent la demagnetizare este magnetul respectiv este campul coercitiv (Hc). Reprezinta campul minim necesar pentru a produce demagnetizarea. Bineinteles, directia campului de demagnetizare trebuie sa fie opusa magnetizarii.


Citat din: RaduH din Septembrie 10, 2010, 02:44:55 PM
O alta intrebare:
La niste conductori paraleli strabatuti de curenti in acelasi sens se multiplica inductia magnetica ?
Sigur, asa "functioneaza" o bobina. Inductia intr-un punct exterior este suma inductiilor produse de fiecare conductor.

Citat din: RaduH din Septembrie 10, 2010, 02:44:55 PM
O alta intrebare:
In aer intre doi magneti permanenti pusi N cu S ce se intampla cu inductia ?
Aici nu sant sigur ca inteleg intrebarea. Vrei sa zic cum variaza in spatiu?
Daca distanta intre poli este mica (in raport cu dimensiunile magnetului) si magnetii sant identici, campul este relativ uniform, cel putin in regiune centrala, departe de margini.


RaduH

#12
CitatAici nu sant sigur ca inteleg intrebarea. Vrei sa zic cum variaza in spatiu?
Voiam sa ma refer refer cred ca la valoarea inductiei.
Am citit undeva ca in miezul feromagnetic al unei bobine putem intalni inductii de sute de ori sau chiar de mii de ori mai mari decat cea datorata spirelor.
Ma gandesc sa exploatez asta cumva. Voi incerca sa imaginez un motor de curent continuu mai ciudat. Depinde si de raspunsul la ultima intrebare. Din pacate cand o sa am un computer pe care sa pot iarasi sa desenez.
In principiu cu rotoare ca niste discuri Faraday parca, cu statoare mai ciudate , cu toate rotoarele si toate statoarele (multe de tot ca ar avea rezistente foarte mici) inseriate.
Merge si cu magneti permanenti in loc de statoare cred, in ideea ca curentii sa nu-i demagnetizeze. La astia e mai greu cu inserierea.

Ar fi vorba de motoare de moment nu de turatie, cu angrenaje marita turatia.

RaduH

#13
CitatDepinde de cat de puternic este campul si de proprietatile materialului.
Un parametru care indica cat de rezistent la demagnetizare este magnetul respectiv este campul coercitiv (Hc). Reprezinta campul minim necesar pentru a produce demagnetizarea. Bineinteles, directia campului de demagnetizare trebuie sa fie opusa magnetizarii.
Ce se intampla daca directia campului este alta de exemplu perpendiculara pe cea a magnetizarii ?
CitatAici nu sant sigur ca inteleg intrebarea. Vrei sa zic cum variaza in spatiu?

Voiam sa ma refer refer cred ca la valoarea inductiei.
Si asta ma intereseaza tare de tot.
Citatcu toate rotoarele si toate statoarele (multe de tot ca ar avea rezistente foarte mici) inseriate
sau toate rotoarele daca e cu magneti permanenti

Efectul mecanic produs de toate(fiecare) il consider in paralel.

mircea_p

Citat din: RaduH din Septembrie 11, 2010, 03:08:44 PM

Am citit undeva ca in miezul feromagnetic al unei bobine putem intalni inductii de sute de ori sau chiar de mii de ori mai mari decat cea datorata spirelor.
Ma gandesc sa exploatez asta cumva. Voi incerca sa imaginez un motor de curent continuu mai ciudat.
Sigur, poti gasi asta in cartile de electricitate si magnetism. Inductia unei bobine cu miez este mai mare si in afara miezului, nu numai in interior.
Fenomenul este deja exploatat pe scara larga. Orice motor electric il "exploateaza". Atat rotorul cat si statorul au miezuri feromagnetice tocmai din acest motiv.
Mai este exploata si de electromagneti si multe alte dispozitive electromagnetice.